01-05-2008

Unilever wil alleen nog duurzame palmolie

Het Brits-Nederlandse levensmiddelenconcern Unilever wil in 2015 alleen nog palmolie gebruiken die op duurzame wijze is verbouwd. Dat heeft de onderneming donderdag meegedeeld. Alle palmolie die Unilever in Europa gebruikt moet al binnen drie tot vier jaar duurzaam zijn. Unilever wil dat de palmolie, die vooral wordt gebruikt in voedingsmiddelen en cosmetica, een duurzaamheidscertificaat krijgt.

De multinational is lid van de RSPO (de Ronde Tafel voor Duurzame Palmolie) een overlegorgaan dat de duurzaamheidsproblemen rond palmolie moet aanpakken. De productie van de olie leidt veelal tot de kap van oerbossen en aantasting van de biodiversiteit in verscheidene landen. Onder meer in Indonesië verdwijnt daardoor het leefgebied van de orang-oetan.

bron: nu.nl

« Terug



Groene marketing, een manifest van John Grant

Groene Marketing


Nieuwsbrief

Wil je op de hoogte blijven, meld je dan aan voor onze nieuwsbrief:




Duurzaam Marketing
©2024 copyright & design by Dare to Design*